Kasyopea Art - Notes z Feniksem

Cześć,

 

 Moją dzisiejszą inspiracją jest okładka notesu z cudownymi odlewami z foremek Finnabair. Tematem przewodnim mojego projektu jest odradzający się Feniks, dlatego postanowiłam użyć przepięknych, nowych skrzydeł, z najnowszej kolekcji foremek. Niesamowite nowe ptasie skrzydła połączyłam z odlewem ptasiej czaszki, oraz przepiękną ramką..

ale od początku..

-

My todays inspiration is an altered notebook cover full castings from beautiful Finnabair moulds. The main theme is feniks reborning thats why I decided  to use amazing new wings from the newest release. I combined amazing bird wings with bird skull and beautiful frame…

But let’s start from the begining..

-

 Przygotowanie okładki zaczęłam od położenia czarnego gesso, aby zabezpieczyć bazę przed ewentualnym przesiąknięciem. Następnie odbiłam wzór maski przy pomocy zrobionej przeze mnie pasty strukturalnej. Polecam samemu wymieszać heavy body gel z miką w proszku lub jakimś innym pigmentem metalicznym. Po wyschnięciu wzoru sięgnęłam po farby metaliczne Art Alchemy i pomalowałam nimi okładkę tak aby stworzyć efekt akwarelowego tła. Kładłam niewielką ilość farby i od razy pryskałam wodą z atomizera, aby farba rozpłynęła się po całej okładce, a podczas suszenia zbierałam jej nadmiar ręcznikiem papierowym. Dzięki takiemu zabiegowi ściągałam kolor farby, a zostawiałam na okładce metaliczny pigment.

-

I started by painting the cover with the black gesso to prevent paints from soaking inside. I then ran my custom paste through stencil. I encourage you to try and mix heavy body gel with mica or other metallique pigments. When the pattern was dry I painted the cover with Art. Alchemy Metallique paints to create a watercolour background. I’ve been putting small amount of paint and spraying it with water to make the paint flow around the cover, and while drying I was gently taking the excess of paint with paper towel. Thanks to this trick I was taking off the colour and leaving the metallique pigment.

-

 Pora na odlewy. Wszystkie pomalowałam czarnym gesso. Dlaczego? Ponieważ czarne tło uwydatni kolor farb metalicznych. Postanowiłam pomieszać kilka kolorów farb, zwłaszcza na skrzydłach, ponieważ chciałam, aby były "ogniste". Cieniowałam je na mokro, czyli przy malowaniu nie pozwoliłam aby farby wyschły. Dzięki temu pięknie się ze sobą mieszały. Kiedy farby były jeszcze mokre posypałam je kolorowymi brokatami – pięknie się przykleiły, a ja nie musiałam używać dodatkowo kleju.

-

Time for some resin castings. I’ve painted all of them with black gesso.Why? Black gesso makes the metallique paints more vibrant. I decided to mix a bunch of colours, especially on the wings, cause I really wanted them to look like on fire. I kept shading them while the paints were still wet. This makes tem blend like butter. I added different colours of glitter straight to those wet paints – this way I didn’t need to use any glue to make it stick.

-

Ułożyłam kompozycję z tekturek i odlewów, wszystko przykleiłam heavy body gelem, a na koniec użyłam wosków metalicznych Art Alchemy oraz pasty Jewel Effect Paste. Dodałam jeszcze napis i okładka gotowa.

-

I made my composition using some chipboards and resin castings, glued it all down with heavy body gel and painted with metallique paints. I added matching title and the cover was ready.