Quaterliszka - Asamblaż z pędzlem i pastami z efektem rdzy

Jakiś czas temu zrobiłam asamblaż ze starym pędzlem, niepotrzebnymi przedmiotami oraz odlewami z nowych foremek od Finnabair. Zabezpieczyłam wszystko białym gesso i… utknęłam. Na początku chciałam użyć farb Liquid Acrylic i wydobyć detale białym gesso. Jednak natychmiast pomyślałam „cholera, robię to zbyt często”. Zaczęłam się zastanawiać jakie produkty uwielbiałam, a w ostatnim czasie z nich nie korzystam. I natychmiast wiedziałam, że chwycę za pasty z efektem rdzy.

-

A while ago I made an assemblage with and old brush, found objects and some embelishments from new Finnabair moulds. I prepared it with the white gesso and.. got stuck. At first I wanted to grab Liquid Acrylic paints and then drybrush everything. But I thought „darn, I do that far to often”. I started wondering what products I used to love and haven’t been using lately. And I knew immediately I will grab Rust Pastes.

-

Uwielbiam je od zawsze. Zaczynając od klasycznej rdzy, przez zestaw do patynowania, wszystkie pozostałe, które powstały w międzyczasie, aż po pasty Fantasy Texture. Imitują rdzę tak doskonale i tak szybko, nie tylko tym jak wyglądają, ale również tym jak je czuć pod palcami. Są to pasty nieprzezroczyste i dość gęste, o matowym wykończeniu. Są twarde i nie reagują z wodą po wyschnięciu, choć nadal pozostają lekko elastyczne. Możesz z nimi pracować warstwa po warstwie, susząc każdą przed położeniem kolejnej lub nakładać następny kolor na poprzedni kiedy są jeszcze mokre. Ponieważ są to pasty na bazie wody, mieszają się ze sobą idealnie.

-

These pastes have always been one of my favourites. Starting with classic rust, then patina ones, through every set that was created, ending with Fantasy Texture ones. They immitate rust so well and so quickly, not only with how they look but also with that feeling under your fingers. They are opaque and quite thick with matte finish. They are hard and permanent, yet flexible, after drying. You can work layer by layer, drying each one before applying another or you can apply them one after another when they are still wet. Because the are waterbased they blend togehter really well.

-

W tym asemblażu użyłam koloru Moss z zestawu Old Walls , Green z zestawu Metal Rust set, Dark Olive z zestawu Camouflage set oraz klasycznej czerwonej rdzy. Mimo, że trzymają się świetnie wszystkich powierzchni, polecam kłaść pod nie gesso – lepiej zabezpieczyć niż płakać ;) Szczególnie, kiedy pracujesz z drewnem czy masą papierową, gesso zapobiegnie wsiąkaniu pasty, dzięki czemu zużyjesz jej znacznie mniej, żeby pokryć powierzchnię, którą chcesz pomalować.

-

For this assemblage I used the colour Moss from Old Walls set, Green from Metal Rust set, Dark Olive from Camouflage set and classical red rust. Though they stick really well to all surfaces, I strongly recommend using gesso as a first layer – it’s better to prime than cry ;) Especially when you’re working with wood or paper clay, gesso will prevent the pastes from soaking and you will need less product to cover the surfave you need.

-

Ponieważ uwielbiam farbu Liquid Acrylic również bardzo jak pasty z efektem rdzy, nie mogłam się powstrzymać przed użyciem Burnt Sienna i Ink Black w tle oraz Carmine, żeby wzmocnić efekt rdzy. Impasto w kolorze Linen wyszczotkowałam delikatnie ramkę i na koniec dodałam odrobinę matowego wosku w kolorze Old White żeby rozjaśnić czaszkę oraz skrzydła. I voila, wszystko gotowe :)

-

Because I love Liquid Acrylic Paints just as much as I love rust pastes I couldn’t help myself from using some Burnt Sienna and Ink Black in the backgroung and Carmine to enhace the red rust. I used Linen Impasto Paint to drybrush the frame a bit and some Old White Matte Wax to lighten the skull and wings. And voila, all done :)